![]() |
---|
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna |
főiskolai tanársegéd, doktorandusz |
ELTE Tanító- és Óvóképző Kara, Ének-zenei Tanszék |
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna vagyok, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karának oktatója. 1995 óta foglalkozom 0-7 éves gyermekek zenei nevelésével, fejlesztésével. Szolfézs-zeneelmélet tanár, karvezető szakot végeztem a Liszt Ferenc Zenetudományi Egyetem Tanárképző Karán 1998-ban. Még főiskolás voltam, amikor az erzsébeti Lajtha László Zene- és Művészetoktatási Iskola szolfézstanáraként a XX. kerületi óvodákban zeneóvoda foglalkozásokat kezdtem tartani. Az óvodás korúak hozzáértő zenei nevelésének igénye indított arra, hogy elvégezzem az óvóképző főiskolát. 2000-ben szereztem meg óvodapedagógusi diplomámat az ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karán. 1998-ban fordult érdeklődésem a 0-3 éves korosztály zenei nevelése felé, és alakítottam ki az elmúlt több mint tíz év során, a kodályi elveken, magyar népi mondóka- és dallamkincsen alapuló saját pedagógiai, didaktikai elképzelésemet. Zenetanárként, óvópedagógusként és három gyermekes gyakorló szülőként is meggyőződtem róla, hogy a korai zenei fejlesztés valóban hatással van a gyermekek értelmi, érzelmi, akarati fejlődésére, komplexen hat formálódó személyiségükre. 2005-ben végeztem az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Karán, ahol szakdolgozatomban az intenzív zenei nevelés és az iskolaérettség összefüggéseinek feltárására tettem kísérletet a 6-7 éves korosztály empirikus vizsgálatával. E munka során módom nyílt elemző, empirikus kutatásokon alapuló (lásd Vitányi Iván, Kokas Klára, Laczó Zoltán) tanulmányokat is olvasni.
2005 óta lehetőséget kaptam az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának oktatójaként arra, hogy leendő gondozónőknek, óvodapedagógusoknak és tanítóknak is továbbadjam szakmai, módszertani és elméleti tudásomat, illetve részt vegyek a 0-7 éves korosztály neveléséhez kapcsolódó kutatásokban, szakmai műhelymunkákban. Emellett az ELTE-PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájában kutatom, hogyan lehetne hatékony, eredményes didaktikai módszerekkel képezni a zene terén a felsőoktatásban résztvevőket.